
საქართველოში შვილის აყვანის 3262 მსურველია რეგისტრირებული, გასაშვილებელი ბავშვის სტატუსი კი, 161-ს აქვს.
შესაბამისი ინფორმაცია "ინტერპრესნიუსმა" საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს სოციალური მომსახურების სააგენტოდან გამოითხოვა. მათ მიერ მოწოდებული ინფორმაციით, გასაშვილებელი სტატუსის მქონე 161 ბავშვიდან 120 ბავშვი შეზღუდული შესაძლებლობების მქონეა და მათი ჯანმრთელობის მდგომარეობა მშვილებელი კანდიდატების მხრიდან მათზე უარის თქმის მიზეზი ხდება.
სააგენტოს განმარტებით, შვილად აყვანა ხორციელდება რიგითობის პრინციპის დაცვით, თუმცა კანონმდებლობა ითვალისწინებს შვილად აყვანის შემდეგ წესს: პირდაპირს, ნათესაურს, ფაქტობრივს და მიმღების უპირატესობით, როდესაც საქმის გარემოებებიდან და ბავშვის ინტერესებიდან გამომდინარე რიგითობის პრინციპის დაცვა ვერ ხერხდება.
ado.slave('adoceanadvertlinegeunlmntjrdq', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
პირი, რომელიც ახლა რიგითობის მიხედვით, უკვე სიაში პირველია, 1998 წლის 1-ელ ივნისს დარეგისტრირდა, ხოლო მშვილებელ კანდიდატთა ერთიან რეესტრში დარეგისტრირებულ პირთა შორის უკანასკნელი გასულ კვირას მოწოდებული ინფორმაციის თანახმად, 2017 წლის 26 იანვარს არის დარეგისტრირებული.
რაც შეეხება ზოგადად, შვილად აყვანის მსურველების დარეგისტრირების ტენდენციას, სოციალური მომსახურების სააგენტოდან მოწოდებული ინფორმაციით, 2012 წელს მშვილებელ კანდიდატთა ერთიან რეესტრში დარეგისტრირდა ბავშვის შვილად აყვანის მსურველი 577 პირი/ოჯახი, 2013 წელს-574 პირი/ოჯახი, 2014 წელს-356 პირი/ოჯახი, 2015 წელს-274 პირი/ოჯახი, 2016 წელს-244 პირი/ოჯახი;
ბავშვის შვილად აყვანის ინტენსივობის მაჩვენებელი კი ასეთია - 2012 წელს მშვილებელ კანდიდატთა ერთიან რეესტრში დარეგისტრირებულმა 209 ოჯახმა/პირმა განახორციელა შვილად აყვანა, 2013 წელს-219-მა ოჯახმა/პირმა; 2014 წელს- 176-მა ოჯახმა/პირმა; 2015 წელს-164-მა ოჯახმა/პირმა; 2016 წელს- 130-მა ოჯახმა/პირმა; სარეგისტრაციო ფორმის შევსებისას შვილად აყვანის მსურველები სასურველ მოთხოვნებს უთითებენ. კრიტერიუმებს შორის 0-დან 2 წლამდე ასაკი და ეროვნებით ქართველი ბავშვის მოთხოვნა დომინირებს.
3262 მშვილებლიდან 505 მშვილებელი უპირატესობას ანიჭებს მამრობითი სქესის, 855 კი, მდედრობითი სქესის ბავშვს, ხოლო დანარჩენისათვის სქესს მნიშვნელობა არა აქვს.
ამასთან, როგორც ცნობილია, შვილად აყვანისა და მინდობით აღზრდის სფეროში სამართლებრივი რეგულაციები იცვლება. საქართველოს პარლამენტში "შვილად აყვანისა და მინდობით აღზრდის შესახებ" კანონპროექტის განხილვა მიმდინარეობს. პარლამენტის ჯანდაცვის კომიტეტმა კანონში შესატანი ცვლილებები პირველი მოსმენით უკვე მოიწონა და საგაზაფხულო სესიაზე ცვლილებების კენჭისყრა იგეგმება.
ado.slave('adoceanadvertlinegeqkpsposojg', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ado.slave('adoceanadvertlinegeqadeglrtrw', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ado.slave('adoceanadvertlinegeqlloqjqltu', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
გსურთ, ცარიელი მაცივარი საღამოს სახლში დაბრუნებისას სავსე დაგხვდეთ? ეს შესაძლებელია. დიდ ბრიტანეთში ერთ-ერთი სუპერმარკეტების ქსელი Waitrose-ი ახალი სერვისის დანერგვას იწყებს, რომლის მიხედვითაც, მომხმარებელს აქვს შესაძლებლობა, სუპერმარკეტის კურიერს სახლში შესვლის უფლება სპეციალური კოდის საშუალებით მისცეს მაშინ, როდესაც იგი სახლში არ იქნება. შედეგად კურიერი მომხმარებლის მაცივარს სურსათით გაავსებს.
როგორც სუპერმარკეტის წარმომადგენლები ამბობენ, ისინი ლონდონში სერვისის გატესტვას აპირებენ თავდაპირველად 100 მომხმარებელზე, ხოლო თუ გაამართლებს, იგი მომავალი წლიდან ოფიციალურად დაინერგება.
მომხმარებლებს, რომლებიც ამ მომსახურების მიღებას მოინდომებენ, სახლში Waitrose-ის წარმომადგენელი დაუმონტაჟებს ჭკვიან საკეტს, რომლის დახმარებითაც სუპერმარკეტის კურიერი სახლში შესვლას შეძლებს.
იმისათვის, რომ მომხმარებლებს არ შეეშინდეთ სახლში რაიმე ნივთის დაკარგვის, ქურდობის ან დაზიანების, სუპერმარკეტის კურიერებს დაუმაგრდებათ კამერა გულმკერდზე. ჩანაწერის ნახვა კი მომხმარებელს მომდევნო დღეს შეეძლება.
მომხმარებელთა ტექნიკური ანალიტიკოსის, ენდრიუ მოსის თქმით, მომხმარებელი შესაძლოა, შეშინდეს და არ გამოიყენოს მსგავსი ტენოლოგია, თუმცა, 2013 წელს ჩატარებული კვლევის მიხედვით, სახლში გამოძახების სერვისის გამოყენებისას, მომხმარებელს დისკომფორტს უქმნიდა ლოდინი, რის გამოც ისინი ხშირად თავს არიდებდნენ ამ სერვისით სარგებლობას. ახალმა ტექნოლოგიამ კი, შესაძლოა, ამ კუთხით პრობლემა მოაგვაროს.
ბრიტანული სუპერმარკეტების ქსელი ერთადერთი არ არის, რომელიც ამ სერვისის დანერგვას ცდილობს, გასულ წელს კომპანია "ამაზონმა" დაიწყო მსგავსი მომსახურების გაწევაც, რომელსაც Amazon Key ჰქვია.
მკითხველის კომენტარები
(0)