იცით, რატომ არის ალმასი ასეთი ძვირადღირებული? - საინტერესო ფაქტები ძვირფასი ქვების შესახებ
ჰკითხეთ ნებისმიერ ადამიანს, რომელი ქვების ყველაზე ძვირი მსოფლიოში და ის უყოყმანოდ გიპასუხებთ, რომ ბრილიანტი.
მაგრამ ცოტამ თუ იცის, რატომ არის ბრილიანტები ასე ძვირი. ერთი შეხედვით, პასუხი მარტივია: ბრილიანტებს აქვთ უნიკალური თვისებები, ისინი ძალიან მყარი და ასევე ძალიან იშვიათია. ზურმუხტი, ლალი და საფირონები კიდევ უფრო იშვიათია, თუმცა ხალხი მათ მეორე კლასის ქვებად მიიჩნევს. რატომ მოხდა ეს?
ბრილიანტების ზღაპრული ფასი უზარმაზარი თაღლითობაა! 1866 წელს სამხრეთ აფრიკაში ძვირფასი ქვების გიგანტური მარაგი აღმოაჩინეს. კიმბერლის რეგიონში ყოველდღიურად 30 ათასამდე მაღაროელი მუშაობდა დღე და ღამე. 1871 წლიდან 1914 წლამდე მათ მოიპოვეს დაახლოებით 2722 ტონა ბრილიანტი!
ბაზარი გადაივსო ბრილიანტებით, რის გამოც მათი ღირებულება დაეცა. უცნობია, რამდენ ხანს იქნებოდა გაუფასურებული ეს ქვები, ბრილიანტის ბაზარზე მონოპოლიის - კომპანია De Beers-ის დამფუძნებელი სესილ როდსი რომ არ შესულიყო.
სესილ როდსი სამხრეთ აფრიკაში 1870 წელს ჩავიდა და ასევე განიცადა ბრილიანტის ციებცხელების ყველა სიამოვნება. მან ვერ მიაღწია რაიმე მნიშვნელოვან წარმატებას სამკაულების პოვნაში, მაგრამ დააარსა კომპანია, რომელიც ემსახურებოდა სხვა მაძიებლებს.
როდსმა დაიწყო მაღაროელებისთვის ხელსაწყოების და საკვების მიყიდვა, ასევე მოაწყო მაღაროებიდან წყლის ამოტუმბვა, შეძლო რეგიონში პირველი ორთქლის ტუმბოს შესყიდვა. მან თავისი მომსახურების საფასური აიღო ბრილიანტებით, ასევე აქციებით და წილებით მოგებაში.
ეს ბიზნესი იმდენად მომგებიანი იყო, რომ 1883 წლისთვის სესილ როდოსმა აიღო კონტროლი მთელ კიმბერლის ველზე. და 5 წლის შემდეგ ის აკონტროლებდა მსოფლიო ალმასის წარმოების 90%-ს!
მონოპოლისტი გახდა, De Beers-მა შეაჩერა ფასების ვარდნა ალმასებზე საკუთარი განაკვეთის დაწესებით. თუმცა, თავიდან ღირებულება ადეკვატური იყო. მხოლოდ ნახევარი საუკუნის შემდეგ, ბრილიანტის ფასმა კვლავ ნახტომებით დაიწყო ზრდა.
უცნაურია, მაგრამ სირთულეებმა ხელი შეუწყო ფასების ზრდას. მე-20 საუკუნის შუა ხანებისთვის მონოპოლისტ კომპანიას პრობლემები შეექმნა: ალმასის გაყიდვები თანდათან დაეცა. ხალხი უპირატესობას ანიჭებდა მრავალფეროვან ზურმუხტს, ლალს და საფირონს. ამის საპასუხოდ, De Beers-მა წამოიწყო უპრეცედენტო სარეკლამო კამპანია, რომლის სლოგანი იყო "ბრილიანტები სამუდამოდ".
ბრილიანტები ექსკლუზიურად სიყვარულის, მაღალი გრძნობების, ფუფუნებისა და კეთილდღეობის სიმბოლოდ პოზიციონირებდა და მათი ფასი ცამდე გაიზარდა. სარეკლამო სააგენტომ თავიდანვე აღიარა, რომ წარმატების მიღწევა ძალიან რთული იქნებოდა, ვინაიდან კომპანია პრაქტიკულად აიძულებდა ხალხს აბსურდულად ძვირადღირებული ქვის შეძენას, ხელის თხოვნის შემთხვევაში.
თუმცა კომპანია რეკლამისთვის ხარჯებს არ იშურებდა. წლიდან წლამდე მყიდველებმა დაიჯერეს ბრილიანტის უნიკალურობაში, რათა გაემართლებინათ გაბერილი ფასი. სხვათა შორის, ალმასის ფასის დადგენის პრინციპი ასე ჩამოყალიბდა: „სასურველი ქვა არ უნდა ღირდეს სამი თვის საშუალო ხელფასზე ნაკლები“. ეს ფორმულა დღესაც მუშაობს და კარგი ალმასის საშუალო ფასი ახლა დაახლოებით $7000-ია. იხილეთ სრულად