
"მენაშენეთა ასოციაციის" თავმჯდომარე, ირაკლი როსტომაშვილი, თბილისის იერსახესთან დაკავშირებით არსებულ მდგომარეობაზე განცხადებას ავრცელებს.
როგორც "მენაშენეთა ასოციაციის" ინფორმაციაშია აღნიშნული, თბილისის 80% დამახინჯებულია და ამაში ყველას გვაქვს მიღებული მონაწილეობა – მთავრობას, დეველოპერებს, მოსახლეობას.
"მთავრობას, იგულისხმება ნებისმიერი მთავრობა, თავის დროზე სხვადასხვა პოლიტიკური დივიდენდის მისაღებად, არჩევნების წინ, ან ვინმე გავლენიანი პირისთვის შეღავათის გაკეთების მიზნით, ყველაზე დიდი წვლილი მიუძღვის ქალაქის დამახინჯებაში. მათ გასცეს ნებართვა ან/და თვალი დახუჭეს უკანონო მშენებლობაზე.
ado.slave('adoceanadvertlinegeunlmntjrdq', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
აქ საქმეში დეველოპერების წილიც დიდია, რომლებიც მოგების მაქსიმიზაციაზე არიან ორიენტირებულები, მაგრამ მათი როლი ბევრად ნაკლებია, ვიდრე დღეს ამას საზოგადოება აღიქვამს – საერთო ჯამში, კომუნისტური რეჟიმის შემდეგ, დაახლოებით 20%-ით გაიზარდა საბინაო ფონდი. შესაბამისად, დეველოპერების მაქსიმალური წილი საერთო დამახინჯებაში შეიძლება მხოლოდ 20% იყოს. რეალურად კი, ამაზე ნაკლებია – ვინაიდან ყველა დეველოპერი არ სცოდავდა", - ნათქვამია განცხადებაში.
როსტომაშვილის თქმით, დედაქალაქის დამახინჯებაში თბილისის მთავრობასთან ერთად მოსახლეობაც დამნაშავეა იმ მიშენებების, ამოშენებული აივნების, ბეტონებისა თუ რკინის ავტოფარეხების გათვალისწინებით, რაც დამახინჯებული გარემოს 80%-ია.
"რეალობა არის ის, რომ ჩვენ, ყველას, ნაკლებად გვაქვს ქალაქის მიმართ პასუხისმგებლიანი დამოკიდებულება – თუ არ ჩავთვლით სადღეგრძელოებს, შინაგანად ძალიან მკაფიოდ გვაქვს ზღვარი გავლებული ჩვენს საკუთრებასა და დანარჩენ ქალაქს შორის. საკუთარ ქონებას ვზრდით დანარჩენი ქალაქის ხარჯზე. და მივიღეთ კიდეც ასეთი სურათი. ყველა იმას აკეთებდა და ისე ამახინჯებდა/ამახინჯებს ქალაქს, რისი შესაძლებლობაც ჰქონდა/აქვს – ზოგი არასწორი ნებართვის გაცემით და/ან სუსტი ადმინისტრირებით, ზოგი უმასშტაბო კორპუსის აშენებით, ხოლო ზოგიც აივნის ამოშენებით ან/და ეზოში კარგი "გარაჟ-მარნის" ჩადგმით", – აცხადებს "მენაშენეთა ასოციაციის" თავმჯდომარე ირაკლი როსტომაშვილი.
"მენაშენეთა ასოციაციის" წარმომადგენლები ფიქრობენ, რომ თბილისის იერსახის დამახინჯებაზე პასუხისმგებლობა ყველაზე მეტად დედაქალაქის ყველა დროის მთავრობებს ეკისრებათ.
"თბილისის იერსახის დამახინჯებაში 99%-ით პასუხისმგებელია ხელისუფლება! როგორც მინიმუმ, დეველოპერს მისცეს ამის ნება (ხომ შეეძლოთ, არ მიეცათ! ეს ნებართვები გაიცა ან კორუფციული გარიგების, ან უვიცობის, ან პოლიტიკური მიზანშეწონილობით – სამივე ცუდია!). არ შეიძლება, ჩვენი ქალაქი, ჩვენი საცხოვრებელი გარემო დამოკიდებული იყოს იმაზე, რის უფლებას მისცემს დეველოპერი თავის თავს, ან იკადრებს თუ არა ამის გაკეთებას (თუ გაფუჭებას)", – ნათქვამია განცხადებაში
ირაკლი როსტომაშვილის თქმით, თბილისის სამშენებლო სექტორში იგივე პროცესები მიმდინარეობს, რაც 90-იან წლებში დედაქალაქის ქუჩების "ჯიხურიზაციის" დროს იყო.
"მახინჯ მემკვიდრეობად რჩება თბილისში კომუნისტური მმართველობის დროს აშენებულ კორპუსებზე მიშენებული აივნები და ოთახები, რომელთა დემონტაჟი პრაქტიკულად შეუძლებელია, კერძო საკუთრების უფლების გამო. ამ შემთხვევაშიც, თავის დროზე, გარკვეული უკანონო გზებით მიიღო მოსახლეობამ მიშენებების ნებართვა. ამასთანავე, აღნიშნული მიშენებები დიდი რისკის მატარებელია და მიწისძვრის, ან კონსტრუქციული ხარვეზის გამო უდიდეს საფრთხეს უქმნის ათიათასობით მოქალაქის სიცოცხლეს", - აღნიშნავს "მენაშენეთა ასოციაციის" თავმჯდომარე ირაკლი როსტომაშვილი.
ado.slave('adoceanadvertlinegeqkpsposojg', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ado.slave('adoceanadvertlinegeqadeglrtrw', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ado.slave('adoceanadvertlinegeqlloqjqltu', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
დავით ნარმანიას საარჩევნო პროგრამის ერთ-ერთი პუნქტი რკინიგზის ხაზის პერიფერიულ ნაწილში გადატანას ეხებოდა. თუმცა, ეს არის საკითხი, რომელიც დღემდე გადაუჭრელია.
"მნიშვნელოვანია რკინიგზის ხაზის გადატანა პერიფერიულ ნაწილში, რითაც გამოთავისუფლდება კომერციული თუ საზოგადოებრივი დანიშნულების სივრცე ქალაქის ცენტრალურ უბნებში", - ვკითხულობთ ნარმანიას საარჩევნო პროგრამაში.
აპირებენ თუ არა რკინიგზის გადატანას და რა ეტაპზეა ეს საქმე, ამ კითხვებით თბილისის მერიას მივმართეთ.
"რკინიგზის გადატანა აუცილებლად მოხდება. თუ როგორი სცენარით, ამას გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფი განსაზღვრავს. ამ ეტაპზე, საქართველოს რკინიგზის მიერ მერიაში წარმოდგენილია შემოვლითი რკინიგზის 3 სცენარი. წარმოდგენილი სცენარები, რომელიც არ უნდა შეირჩეს, გაცილებით მომგებიანია, ვიდრე თავდაპირველი ვარიანტი. იგი ამცირებს საოპერაციო ხარჯებს, თავისუფლდება 70 ჰექტრამდე ტერიტორია", - გვითხრეს თბილისის მერიაში.
ALLNEWS.GE-სთან საუბრისას, რკინიგზის გადატანის მნიშვნელობას სპეციალისტები აფასებენ.
საქართველოს საავტომობილო ფედერაციის პრეზიდენტის, შალვა ოგბაიძის თქმით, რკინიგზის თბილისის პერიფერიაში გადატანა დედაქალაქში მოძრაობას განტვირთავს.
"გასული საუკუნის დასაწყისში, როდესაც ჩვენს დედაქალაქზე გაიარა რკინიგზამ, მაშინ თბილისში 200 000-ზე ოდნავ მეტი ადამიანი ცხოვრობდა და პრაქტიკულად მოძრაობის ის ინტენსივობა, რაც მაშინდელ სარკინიგზო მიმოსვლას ჰქონდა ჩვენი დედაქალაქის გავლით, ისეთი მაღალი არ იყო, რომელსაც სერიოზული რისკის შექმნა შეეძლო თბილისისთვის.
"მაგრამ დრო შეიცვალა, თბილისი განვითარდა, არასრული მონაცემებით, მილიონნახევარი მაცხოვრებელია, გარდა ამისა, რისკები საკმაოდ მაღალია დედაქალაქის ცენტრში სახიფათო ტვირთების გადაადგილების თვალსაზრისით. ამ მიზნით აუცილებელია რკინიგზის გადატანა, მაგრამ ქალაქის გარეთ რკინიგზის გადატანა არ უნდა იყოს ისეთი, რომელიც რისკებს წარმოქმნის თბილისის ზღვისათვის, გარემოსათვის და არ უნდა გაიაროს ისეთ რელიეფზე, რომელიც იქნება წამგებიანი. ამ 3 კომპონენტის გაუთვალისწინებლობამ შეიძლება წარუმატებელი გახადოს გადატანა, მაგრამ იდეა, რკინიგზის ქალაქის გარეთ გატანისა, აუცილებელია", - ამბობს შალვა ოგბაიძე.
მისი თქმით, რკინიგზის გადატანის შემთხვევაში, რჩება გამოთავისუფლებული გზის საფარი, რომლის გამოყენება შეიძლება ან მოძრაობის განსატვირთად ან სწრაფი ელექტრო ტრანსპორტის შესაქმნელად, "როგორიც მაგალითად გერმანიაშია".
"რკინიგზის გადატანას ალტერნატივა არ აქვს, უბრალოდ ვერ ვხედავ ხელისშემშლელ ფაქტორს, თუ რელიეფი არ ვარგა უნდა შევცვალოთ, თუ გარემოს დამცველებს აქვთ შენიშვნა, უნდა გავითვალისწინოთ, ამდენი ხანი რით ვერ დადგინდა რა უნდა გაუკეთონ ამ რკინიგზას. მაგრამ ადამიანებს არ ჰყოფნით გადაწყვეტილების მიღების გაბედულება თუ როგორ უნდა მოიქცნენ ხშირ შემთხვევაში, ეს სერიოზული პრობლემაა", - ამბობს შალვა ოგბაიძე.
ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარის, დავით მესხიშვილის თქმით, "დაკონსერვებულია" პროექტი, რომელსაც ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს თბილისისთვის რამდენიმე მიზეზის გამო.
"პირველ რიგში, ის მნიშვნელოვნად განტვირთავს საცობებს და როგორ, ახლავე აგიხსნით, დღესდღეობით მარჯვენა და მარცხენა სანაპიროები სატრანზიტო გაადგილების კუთხით 37%-ითაა დატვირთული, უფრო კონკრეტულად რომ ავხსნა, მაგალითად თქვენ მიდიხართ ვარკეთილიდან გლდანში ან პირიქით, ამისათვის ძირითად შემთხვევაში იყენებთ სანაპიროებს, ზუსტად ეს გზა 37%-ით განტვირთავდა მარჯვენა და მარცხენა სანაპიროებს გადატვირთული მოძრაობისგან, ეს იქნებოდა ამოსუნთქვა დედაქალაქისთვის.
"რაც შეეხება მეორე მხარეს, განვითარდებოდა იმ გზების მიმდებარე დასახლებები, მაგრამ ყველაზე მთავარი, ეს იქნებოდა ძალიან მნიშვნელოვანი საგზაო დამატებითი არტერია დედაქალაქისათვის, რომელიც თბილისის ცენტრს განმუხტავდა საცობებისგან იმიტომ, რომ ააცილებდა ტრანზიტულ გადაადგილებას, და აქ არ იგულისხმება მხოლოდ უცხო ქვეყნის მანქანების შემოსვლა.
სამწუხაროდ ეს პროექტი დაკონსერვებულია და სინამდვილეში მერიამაც არ იცის რა პროექტს ამუშავებს, ღრმად ვარ დარწმუნებული იმაში, რომ თბილისის მერიის ეს შემადგენლობა არათუ ვერ დაასრულებს, ვერც დაიწყებს ამ პროექტს", - ამბობს დავით მესხიშვილი.
თეა ბეჟიტაშვილი
მკითხველის კომენტარები
(0)