29 შაბათი - 2025, მარტი
ado.slave('adoceanadvertlinegezhkpfxervr', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
საზოგადოება
23.03.2017 / 09:03
შრიფტის ზომა:

რამდენად უსაფრთხოა ბრაზილიიდან იმპორტირებული ხორცი

რამდენად უსაფრთხოა ბრაზილიიდან იმპორტირებული ხორცი

ბრაზილიიდან იმპორტირებული ხორცის ყველა სასაქონლო პარტია ლაბორატორიულ კვლევას დაექვემდებარება. ამის შესახებ "ბიზნესპრესნიუსს" შემოსავლების სამსახურში განუცხადეს.

მათივე ცნობით, 2015 წლიდან დღემდე ბრაზილიიდან შემოტანილ ხორცსა და ხორცის პროდუქტების 1 305 სასაქონლო პარტიას ჩაუტარდა კონტროლი, ლაბორატორიულად გამოკვლეულ იქნა 290 ნიმუში. მათგან მიკრობიოლოგიური შეუსაბამობა (სალმონელა) 4 სასაქონლო პარტიაში აღმოჩნდა.

ამავე პერიოდში "სიერას" ხორცპროდუქტების მწარმოებელი კომპანია JBS-დან შემოსულია 114 სასაქონლო პარტია, აქედან ნიმუშების აღება 25 პარტიაში მოხდა, საიდანაც სალმონელა ერთ სასაქონლო პარტიაში აღმოჩნდა. კომპანია "სადიას" მწარმოებელი კომპანია BRF-დან შემოსულ 152 სასაქონლო პარტიიდან კი ნიმუშების აღებას 30 პარტია დაექვემდებარა. გამოკვლევის შედეგად ასევე ერთ სასაქონლო პარტიაში აღმოჩნდა სალმონელა.

ado.slave('adoceanadvertlinegeunlmntjrdq', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });

საქართველოში ბრაზილიიდან იმპორტირებული ხორცის ლაბორატორიული კვლევის მიზეზი, ბრაზილიის ხელისუფლების მიერ რამდენიმე მსხვილ ხორცის მწარმოებელ ბრაზილიურ კომპანიაში აღმოჩენილი დარღვევები გახდა. BBC-ს ცნობით, უვარგისი, გაფუჭებული ხორცის გაყიდვის საფუძვლით 3 ქარხანა უკვე დაიხურა; 21-ში კი შემოწმება ამ დრომდე გრძელდება.

"ბიბისის" ინფორმაციით, აღნიშნულ საკითხზე გამოძიება 2 წლის განმავლობაში გრძელდებოდა. საბოლოოდ კი ბრაზილიის 6 შტატში, 194 ადგილას ჩატარებული რეიდების შედეგად ფედერალურმა პოლიციამ დაადგინა, რომ ქარხანათა უმეტესობა სერტიფიკატებს ქრთამის მეშვეობით იღებდა.

კომპანიებს შორის, სადაც ჰიგიენის ნორმების დარღვევა გამოვლინდა, "სადიასა" და "სიერას" ხორცპროდუქტების მწარმოებელი კომპანიები JBS-ი და BRF-იც მოხვდა. აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული ბრენდები საქართველოშიც იყიდება.

როგორც "ბიზნესპრესნიუსს" სურსათის ეროვნულ სააგენტოში განუცხადეს, არგუმენტირებული ინფორმაციის მიღების შემთხვევაში სააგენტო შესაბამის რეაგირებას მოახდენს. წაიკითხეთ გაგრძელება

მკითხველის კომენტარები
(0)

ado.slave('adoceanadvertlinegeqkpsposojg', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ado.slave('adoceanadvertlinegeqadeglrtrw', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ado.slave('adoceanadvertlinegeqlloqjqltu', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
  • შიდა_horizont_10ambebi.ge
  • შიდა_horizont_10palitravideo.ge
  • შიდა_horizont_10bpn.ge
  • შიდა_horizont_10ipn.ge
  • შიდა_horizont_10kvirispalitra.ge
  • შიდა_horizont_10lelo.ge
  • შიდა_horizont_10msholebi.ge
  • შიდა_horizont_10mkurnali.ge
  • შიდა_horizont_10SS NEW
  • შიდა_horizont_10hotsale.ge
ado.slave('adoceanadvertlinegeznhlemomnb', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
თვის ყველაზე კითხვადი

მძღოლების საყურადღებოდ - როდის გახდება ავტომობილების ტექდათვალიერება სავალდებულო? | Allnews.Ge

მძღოლების საყურადღებოდ - როდის გახდება ავტომობილების ტექდათვალიერება სავალდებულო?

2018 წლის 1 იანვრიდან საქართველოში ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერება სავალდებულო ხდება.

ამის შესახებ განცხადებები ჯერ კიდევ გასულ წელს კეთდებოდა.

როგორც "ბიზნესპრესნიუსს" ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სსიპ აკრედიტაციის ცენტრში განუცხადეს, 2018 წლის 1 იანვრიდან ტექდათვალიერება სავალდებულო ხდება მსუბუქი, 3.5 ტონამდე ავტომობილებისთვის.

ამ კატეგორიის ავტომობილების რიცხვი 1.2 მილიონია, თუმცა ამ დრომდე ინსპექტირება არცერთ ავტომობილს არ აქვს გავლილი. სფეროს სპეციალისტები ტექდათვალიერების ვალდებულების გადავადებაზეც საუბრობენ და აღნიშნავენ, რომ მისი ამოქმედება 1 იანვრიდან რთულად წარმოსადგენია.

აღსანიშნავია, რომ გასულ წელს ეკონომიკის სამინისტრომ ავტოსატრანსპორტო საშუალებებზე გზისთვის ვარგისობაზე სავალდებულო პერიოდული ტესტირების საკითხებთან საკონსულტაციო მომსახურების შესყიდვის მიზნით ინტერესთა გამოხატვა გამოაცხადა, რომელშიც შვეიცარულმა კომპანიამ SGS SURVEILANCE SA გიმარჯვა, რომელმაც აღნიშნულ საკითხზე სახელმწიფოსთვის რეკომენდაციები უნდა შეიმუშაოს.

"იმისათვის, რომ ინსპექტირება ერთიანად ყველა მსუბუქი ავტომობილისთვის არ გახდეს სავალდებული, გარკვეული რეგულაციები მუშავდება. შესაძლოა ავტომობილები წლოვანების ან სანომრე ნიშნების მიხედვით დაიყოს და ამის მიხედვით ინსპექტირება სხვადასხვა დროს ამოქმედდეს",- აღნიშნავენ აკრედიტაციის ცენტრში.

კონკრეტულად რა რეგულაციებზე მიდის მუშაობა, რა ეტაპზეა პროცესი, გახდება თუ არა ტექდათვალიერება სავალდებულო 1 იანვრიდან, რამდენად მოსალოდნელია მისი გადავადება? - ამ და სხვა საკითზე ეკონომიკის სამინისტროში კომენტარს არ აკეთებენ. როგორც "ბიზნესპრესნიუსს" უწყებაში განუცხადეს, ამ თემაზე განცხადება მოგვიანებით გაკეთდება.

სავალდებულო ტექდათვალიერება, ელექტრომობილები, ცენტრალური პარკი - რას ჰპირდება კახა კალაძე თბილისის მოსახლეობას

ავტომობილების ტექდათვალიერება, სავარაუდოდ, ერთი წლით გადაიდება

ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის ხელმძღვნელი, დავით მესხიშვილი ტექდათვალიერების გადავადებას რეალურად მიიჩნევს და აღნიშნავს, რომ რეგულაციის 1 იანვრიდან ამოქმედების შესაძლებლობას ვერ ხედავს.

"სახელმწიფოს მიერ დაქირავებულმა შვეიცარიულმა კომპანიამ უნდა გამოაქვეყნოს ანგარიში თუ როგორ უნდა მოეწყოს ინსპექტირების ცენტრები; საკმარისია თუ არა მათი რაოდენობა; უნდა დაიწყოს თუ არა მძღოლების ინფორმირების კამპანია და ა.შ. კომპანიას პირველი ანგარიში ივნისში, ხოლო მეორე ახლა უნდა წარმოედგინა, თუმცა, ჯერ არცერთი ანგარიში არ გამოქვეყნებულა.

შეიძლება ითქვას ეს პროცესი გაჭედილია. რეგლამენტი არ გვაქვს, მძღოლები, ცენტრები მზად არ არის, არაფერი გვაქვს და ამიტომ ტექნიკური დათვალიერების გადავადება რეალურად მიმაჩნია. პროცესი დახურულია - არ ვიცით რა შემოწმდება, რომელი ავტომობილების შემოწმება დაიწყება პირველ ეტაპზე და ა.შ. სწორედ ამიტომ ვითხოვთ ჩვენც, რომ პროცესში არასამთავრობო სექტორის ჩართვა მოხდეს", - აცხადებს მესხიშვილი.

აღსანიშნავია, რომ ამ დროისთვის ქვეყნის მასშტაბით 26 აკრედიტირებული ინსპექტირების ორგანოა, აქედან თბილისში მხოლოდ ოთხია.

მართალია რეგულაციის ამოქმედებამდე დაახლოებით ოთხი თვეა დარჩენილი, მაგრამ როგორც "ბიზნესპრესნიუსს" "ავტომობილების ინსპექტირების ორგანოების ასოციაციაში" განუცხადეს, ამ დროისთვის არცერთი მსუბუქი ავტომობილი არაა შემოწმებული.

მისივე თქმით, ავტომობილის მიერ ინსპექტირების გავლის დამადასტურებელი სპეციალური ფირნიშებიც არ არის დამზადებული. შესაბამისად, ინსპექტირებაზე მოთხოვნაც რომ იყოს ავტომფლობელები ტექდათვალიერების დამადასტურებელ დოკუმენტს ვერ მიიღებენ.

"მომართვიანობა არ არის და იმ ავტომობილებიდან, რომლისთვისაც ტექდათვალიერება 1 იანვრიდან ხდება სავალდებულო, არცერთი არ არის შემოწმებული. ამასთან, რადგან მოთხოვნა არ არის, სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს ამ ეტაპზე არ დაუმზადებია სპეციალური ფირნიშები, რომელიც ინსპექტირების შემდეგ ავტომობილს მინაზე უნდა ჰქონდეს დაკრული. რაც შეეხება პრობლემებს, გარკვეული სირთულეები ალბათ იქნება და რა თქმა უნდა 26 ტესტირების ცენტრი ყველა ავტომობილის მომსახურებისთვის საკმარისი არ იქნება. იმისათვის, რომ რეფორმა უმტკივნეულოდ განხორციელდეს, სამჯერ მეტი ცენტრი მაინც არის საჭირო", - აღნიშნა იორდანიშვილმა.

მისივე თქმით, მსუბუქი ავტომობილების ინსპექტირება 59-60 ლარი ეღირება. რაც შეეხება სატვირთო ავტომობილებს, რომელთა ტექდათვალიერება აქამდეც სავალდებულო იყო, მათი შემოწმება 140-150 ლარი ღირს. მისივე თქმით, საქართველოში არსებული 187 ათასი ერთეული სატვირთო, სამარშრუტო ავტომობილიდან მხოლოდ 26 ათასი ანუ 14%-ია ამ დროისათვის შემოწმებული. იხილეთ გაგრძელება