
ევროკომისიის სურსათის უვნებლობის დირექტორატმა რეკომენდაციით მიმართა ევროკომისიას, საქართველო მოხვდეს იმ ნუსხაში, საიდანაც შეიძლება თაფლის ექსპორტი ევროკავშირის ქვეყნებში, - ამის შესახებ სოფლის მეურნეობის მინისტრმა ოთარ დანელიამ ჟურნალისტებს საქართველოში ევროკავშირის წარმომადგენლობის ხელმძღვანელთან, იანოშ ჰერმანთან შეხვედრის შემდეგ განუცხადა.
ოთარ დანელიამ აღნიშნა, რომ იანოშ ჰერმანი არის ჩვენი ქვეყნის ძლიერი ქომაგი ევროკავშირში და მას მხარდაჭერისთვის მადლობა გადაუხადა.
"ჩვენ გვაქვს ძალიან სასიხარულო ინფორმაცია. ევროკომისიის სურსათის უვნებლობის დირექტორატმა დადებითად შეაფასა სოფლის მეურნეობის სფეროში ბოლო 2 წლის მანძილზე გატარებული რეფორმები, რომელიც დაკავშირებულია მეფუტკრეობასთან, თაფლის წარმოებასთან და მიმართა რეკომენდაციით კომისიას, რათა საქართველო მოხვდეს იმ ნუსხაში, საიდანაც შეიძლება თაფლის ექსპორტი ევროკავშირის ქვეყნებში.
ado.slave('adoceanadvertlinegeunlmntjrdq', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ქართული თაფლის ევროკავშირის ბაზარზე გასვლის პერსპექტივები
ეს არის უმნიშვნელოვანესი ინფორმაცია. დარჩენილია მხოლოდ სტანდარტული პროცედურები, რომელსაც იმედია ძალიან მალე გავივლით. ჩვენ გვქონდა ეს იმედი, რომ გავიდოდით ჩვენი ხარისხიანი, ძალიან მაღალი მოთხოვნის მქონე თაფლით ევროკავშირის ქვეყნებში", - განაცხადა ოთარ დანელიამ.
როგორც მინისტრმა აღნიშნა, მეფუტკრეობის მიმართულებით გატარდა კომპლექსური ღონისძიებები, დაწყებული ლაბორატორიული ინსტრუმენტებით, ახალი ინფრასტრუქტურით, დამთავრებული დაავადების კვლევებით და კოოპერირების ხელშეწყობით.
"ამიტომ, ჩვენმა შრომამ შედეგი გამოიღო და ჩვენ ეს დაფასება ძალიან გვიხარია", - განაცხადა ოთარ დანელიამ.
უნიკალური პროდუქტი თაფლი - ფაქტები და სტატისტიკა
თავის მხრივ, საქართველოში ევროკავშირის წარმომადგენლობის ხელმძღვანელის, იანოშ ჰერმანის თქმით, სოფლის მეურნეობის მინისტრთან საინტერესო შეხვედრა გაიმართა, სადაც ისაუბრეს თაფლის ექსპორტის საკითხებზე ევროკავშირის ბაზარზე.
"ევროკავშირთან თავისუფალი სავაჭრო სივრცის ამოქმედების შემდეგ საქართველოს პირველად აქვს შესაძლებლობა, ქართული თაფლი გავიდეს ევროკავშირის ბაზარზე ყოველგვარი დამატებითი გადასახადების გარეშე. ეს არის დიდი შრომის შედეგი საქართველოსა და ევროკავშირს შორის თანამშრომლობის.
მე მინდა გითხრათ, რომ ეს არის ყველაზე ტკბილი ახალი ამბავი, რაც ბოლო პერიოდის განმავლობაში გაცნობეთ", -აღნიშნა ელჩმა.
ado.slave('adoceanadvertlinegeqkpsposojg', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ado.slave('adoceanadvertlinegeqadeglrtrw', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
ado.slave('adoceanadvertlinegeqlloqjqltu', {myMaster: 'PgucTgaQ7SKnYhRaD7PFweZcfc7lvwen1L7Fg.GU8Qv.67' });
საწვავის ხარისხის კონტროლის მიზნით, ნოემბერში საქართველოში არსებული 80 ბენზინგასამართი სადგური შემოწმდება.
როგორც "ინტერპრესნიუსს" გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის უფროსის მოადგილე ნელი კორკოტაძემ განუცხადა, შემოწმება წინასწარი გაფრთხილების გარეშე განხორციელდება და მის ფარგლებში დაახლოებით 240-მდე სინჯის აღება მოხდება.
მისივე ინფორმაციით, კომპანიებს, რომლებიც ნორმებთან შეუსაბამო საწვავის რეალიზაციას ახდენენ, 8 000 ლარის ოდენობის სანქცია დაეკისრებათ.
"ჩვენ ნოემბერში დაახლოებით 80 სადგურზე საწვავის ხარისხის კონტროლს განვახორციელებთ. აღებული იქნება 240-მდე სინჯი და შევამოწმებთ, რამდენად შესაბამისობაშია საწვავის ხარისხი დღეს მოქმედ კანონმდებლობასთან. გარემოს დაცვის ზედამხედველობის დეპარტამენტს უკვე გამოცხადებული აქვს ტენდერი და საერთაშორისო სერთიფიკატის მქონე ლაბორატორიის მეშვეობით უზრუნველვყოფთ ამ კვლევების ჩატარებას. შემოწმებები განხორციელდება მოულოდნელად. კომპანიებთან შესამოწმებლად მივალთ ისე, რომ მათ ამის შესახებ არ ეცოდინებათ.
რა მოსდის ავტომობილს, როდესაც დაბინძურებული საწვავი ავზში ხვდება?
როდესაც ქვეყანაში ისეთი ბენზინის ან დიზელის საწვავის იმპორტი ხდება, რომლის ხარისხიც ვერ აკმაყოფილებს სტანდარტს, სანქცია გახლავთ 10 000 ლარი, ხოლო რეალიზაციისას თუ ხდება ისეთი საწვავის მიწოდება, რომლის ხარისხიც ვერ აკმაყოფილებს ნორმებს, სანქცია გახლავთ 8 000 ლარი," - განაცხადა ნელი კორკოტაძემ.
მისივე ინფორმაციით, მთავრობის დადგენილების პროექტის მიხედვით, დიზელის საწვავში გოგირდის შემცველობის ზღვარი კიდევ უფრო გამკაცრდება.როგორც გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის უფროსის მოადგილემ "ინტერპრესნიუსს" განუცხადა, 2019 წლის 1-ელი იანვრიდან, დიზელში გოგირდის შემცველობის ნორმა არაუმეტეს 50 მილიგრამისა იქნება, თუმცა ამ ნორმების კიდევ უფრო გამკაცრება იგეგმება.
"მომზადებულია მთავრობის დადგენილების პროექტები, რომლის შესაბამისად დიზელის საწვავთან დაკავშირებით ნორმებს ვამკაცრებთ. ბენზინთან მიმართებაში საკმაოდ კარგი ნორმები გვაქვს, რომელიც ევროკავშირის ნორმებს უტოლდება.
რამდენად მავნეა დიზელი გარემოსთვის და ადამიანის ჯანმრთელობისთვის?
დიზელის საწვავთან დაკავშირებით მთავარი პრობლემა გახლდათ გოგირდის შემცველობა. 2019 წლის 1-ელი იანვრიდან მთავრობის დადგენილების შესაბამისად, დიზელის საწვავში გოგირდის შემცველობის ნორმა იქნება არაუმეტეს 50 მილიგრამისა მაშინ, როცა დღეს მოქმედ რედაქციაში ეს გახლავთ 100 მილიგრამი. მიუხედავად იმისა, რომ ზღვარი განახევრდება, მთავრობამ გადაწყვიტა, რომ ეს ნორმა კიდევ უფრო გაამკაცროს და გოგირდის შემცველობის ზღვარი დიზელის საწვავში კიდევ უფრო დაწიოს. მთავრობის დადგენილების ეს პროექტი უკვე მომზადებულია და უახლოეს მომავალში წარედგინება მთავრობას," - განაცხადა ნელი კორკოტაძემ.
მკითხველის კომენტარები
(0)